rozzo
Moderação
Global cooling hits Al Gore's home
Nashville, the home of leading global warming prophet Al Gore, has enjoyed the coolest July 21 on record, observes Christopher Booker.
It was delightfully appropriate that, as large parts of Argentina were swept by severe blizzards last week, on a scale never experienced before, the city of Nashville, Tennessee, should have enjoyed the coolest July 21 in its history, breaking a record established in 1877. Appropriate, because Nashville is the home of Al Gore, the man who for 20 years has been predicting that we should all by now be in the grip of runaway global warming.
His predictions have proved so wildly wrong – along with those of the Met Office's £33 million computer model which forecast that we should now be enjoying a "barbecue summer" and that 2009 would be one of "the five warmest years ever" – that the propaganda machine has had to work overtime to maintain what is threatening to become the most expensive fiction in history.
Fonte: Sunday Telegraph
É que nem vou dizer nada
FLAT
Pielke Sr's new statistical technique
You might have learnt in stats class how to use linear regression to estimate trends. Well I'm sorry but you going to have to forget it all and the boring statistics books are going to have to be rewritten because that stuff is obsolete due to revolutionary breakthrough by Roger Pielke Sr. If you use the boring-and-now-obsolete linear regression stuff on the University of Colorado at Boulder sea level data you discover that the trend is positive and highly statistically significant, even if you just consider the data since 2006.
But using his revolutionary new technique Roger Pielke Sr discovers that sea levels are not rising and in fact: "Sea level has actually flattened since 2006."
Look at the proof and marvel:
Ok. Tudo bem. Eu também sou apreciador de bom humor.
Mas, para mim, o que eu gostava de ver esclarecido era se o facto de nevar em casa do Al Gore (ouvi dizer que é Nashville nos EUA), no dia 21 de Julho, é tão banal como comer pão com manteiga ou se é um facto notável e digno de registo.
Mas, para mim, o que eu gostava de ver esclarecido era se o facto de nevar em casa do Al Gore (ouvi dizer que é Nashville nos EUA), no dia 21 de Julho, é tão banal como comer pão com manteiga ou se é um facto notável e digno de registo.
E então significa o quê?
As medições de satélite, quer do RSS quer do UAH, mostram a 3ª maior anomalia positiva global desde que elas são feitas, provavelmente devido às condições El Nino actuais.